Księgarnia przy Fredry


EFEKTYWNOŚĆ NAUCZANIA JĘZYKA NIEMIECKIEGO NA POZIOMIE PRZEDSZKOLNYM..

EFEKTYWNOŚĆ NAUCZANIA JĘZYKA NIEMIECKIEGO NA POZIOMIE PRZEDSZKOLNYM..

ISBN: 978-83-232-3198-1
Autor: BIELICKA M.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 396

Cena: 32.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Piotrowo 3.

W monografii przedstawiono tzw. „Model Poznański” nauczania małych dzieci języków obcych. Zakłada on nauczanie immersyjne języka o mniejszej randze światowej już od przedszkola, ewentualnie od szkoły podstawowej, natomiast nauczanie języka angielskiego od I klasy szkoły podstawowej według rozpowszechnionej w Polsce tradycyjnej koncepcji. W celu sprawdzenia efektywności powyższego modelu, założono tzw. „świetlicę językową”, w której dzieci przez trzy lata uczyły się języka niemieckiego metodą immersji.

W pracy przedstawiono wyniki badań kompetencji językowej z języka niemieckiego dzieci z przedszkola immersyjnego oraz uczniów poziomu wczesnoszkolnego pobierających naukę w „Modelu Poznańskim”, jak również przedstawienie uwarunkowań procesu przyswajania języka w powyższej formie nauczania. Te ostatnie zagadnienia ujęte zarówno w formie rozważań teoretycznych, jak i wyników wieloletniej obserwacji są bardzo pomocne dla organizatorów podobnej formy kształcenia dzieci. Zaprezentowane wyniki badań potwierdzają, że „Poznański Model” kształcenia umożliwia nie tylko dobry poziom kompetencji językowej dzieci, ale także rozwój ich kompetencji interkulturowej. Tym samym daje on podstawy dla autentycznej wielojęzyczności polskiego społeczeństwa.

Praca jest kierowana do nauczycieli tradycyjnych języków obcych nauczanych w polskich szkołach, nauczycieli języków mniejszości narodowych i języków regionalnych, jak i dyrekcji szkół oraz rodziców.

Zobacz także:

INTENSYFIKACJA TREŚCI WE WSPÓŁCZESNYM ARABSKIM JĘZYKU LITERACKIM
INTENSYFIKACJA TREŚCI WE WSPÓŁCZESNYM ARABSKIM JĘZYKU LITERACKIM

A WINDOW ONTO THE OTHER
A WINDOW ONTO THE OTHER

NIZAR QABBANI POETA POZA PRAWEM I REGUŁAMI
NIZAR QABBANI POETA POZA PRAWEM I REGUŁAMI

WSPÓŁCZESNE BADANIA NAD JĘZYKIEM ROSYJSKIM I JEGO ODMIANAMI
WSPÓŁCZESNE BADANIA NAD JĘZYKIEM ROSYJSKIM I JEGO ODMIANAMI

WIERSZ ARABSKI EWOLUCJA FORMY
WIERSZ ARABSKI EWOLUCJA FORMY

SŁOWNICTWO W DYDAKTYCE JĘZYKA. ŚWIAT SŁÓW NA PRZYKŁADZIE JĘZYKA POLSKIEGO...
SŁOWNICTWO W DYDAKTYCE JĘZYKA. ŚWIAT SŁÓW NA PRZYKŁADZIE JĘZYKA POLSKIEGO...

NORMA I PRAKTYKA W PRZEKŁADZIE TEKSTÓW SKONWENCJONALIZOWANYCH
NORMA I PRAKTYKA W PRZEKŁADZIE TEKSTÓW SKONWENCJONALIZOWANYCH

POWTÓRZENIE W TEKŚCIE ARTYSTYCZNYM
POWTÓRZENIE W TEKŚCIE ARTYSTYCZNYM

URAZ PRZETRWANIA TRAUMA I POLEMIKA Z MITEM PIERWSZEJ WOJNY ŚWIATOWEJ W...
URAZ PRZETRWANIA TRAUMA I POLEMIKA Z MITEM PIERWSZEJ WOJNY ŚWIATOWEJ W...

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery