Księgarnia przy Fredry


EDUKACJA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI KONTEKSTY SPOŁECZNO-METODYCZNE

EDUKACJA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI KONTEKSTY SPOŁECZNO-METODYCZNE

ISBN: 978-83-65155-48-1
Autor: PR. ZBIOROWA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Katedra
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 450

Promocja   

Cena: 40.00 36.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Piotrowo 3.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. DYLEMATY KSZTAŁTOWANIA SIĘ SPOŁECZEŃSTW WIELOKULTUROWYCH

Rozdział 1. Ewa Dąbrowska, Akceptacja, obojętność czy wrogość? Czynniki warunkujące postawy Polaków wobec wielokulturowości

Rozdział 2. Mariusz Wawrzyniak, Sprzeciw i aprobata dla wielokulturowości w telewizyjnych programach informacyjnych

Rozdział 3. Sylwia Ryszawy, Wielokulturowość – szansa czy zagrożenie dla jednostki i społeczeństwa – opinie studentów pedagogiki

Rozdział 4. Marcin Kolemba, Agnieszka Nowakowska-Kaliszuk, Problemy społeczeństw wielokulturowych – analiza porównawcza sytuacji polskiej emigracji w Wielkiej Brytanii po II wojnie światowej i po Brexicie

Rozdział 5. Anna Chańko, Emilia Wołyniec, Potrzeba rozwijania kompetencji międzykulturowych w wieloetnicznych społeczeństwach imigranckich na przykładzie zwalczania grup przestępczych w USA

CZĘŚĆ II. POLITYKA EDUKACYJNA W KONTEKŚCIE PROBLEMATYKI MIĘDZYKULTUROWEJ

Rozdział 6. Marta Bem, Badanie poziomu kompetencji międzykulturowych nauczycieli i warunki brzegowe dla ich rozwoju

Rozdział 7. Ilona Nowakowska-Buryła, Edukacja międzykulturowa dziecka z perspektywy pedagogów i rodziców

Rozdział 8. Alina Szwarc, Dobór treści kształcenia podstawą dialogu międzykulturowego we współczesnej szkole

Rozdział 9. Przemysław E. Gębal, Urszula Majcher-Legawiec, W stronę inkluzji uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w świetle rozwoju glottodydaktyki i glottopedagogiki międzykulturowej

Rozdział 10. Renata Mistarz, Kaszubskie doświadczenia w zakresie edukacji dwujęzycznej w aspekcie polityki językowej

Rozdział 11. Joanna Sacharczuk, Polityka pamięci a sytuacja szkolnictwa na przykładzie miasta Białegostoku

CZĘŚĆ III. IDEE EDUKACJI WIELO- I MIĘDZYKULTUROWEJ A PRAKTYKA EDUKACYJNA

Rozdział 12. Andrei Harbatski, Edukacja szkoły wyższej w systemie kultury (na przykładzie Republiki Białoruś)

Rozdział 13. Anna Młynarczuk-Sokołowksa, Praca z grupą zróżnicowaną kulturowo – wybrane zagadnienia

Rozdział 14. Marta Guziuk-Tkacz, Dorota Pakuła-Tamou, Transkulturowe dzieci. Eksperyment przedszkolny

Rozdział 15. Katarzyna Gutowska-Polińska, Jak prowadzić dialog edukacyjny w szkole i innych placówkach (oświatowych, kulturalnych), aby sprzyjać kreowaniu i rozwojowi społeczeństw wielokulturowych

Rozdział 16. Agnieszka Sołbut, Szkoła otwarta na Innego. Dobre praktyki z zakresu edukacji międzykulturowej – na przykładzie Szkoły Podstawowej Nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku

Rozdział 17. Elżbieta Krysztofik-Gogol, Taniec w realizacji idei edukacji międzykulturowej – propozycje metodyczne

Rozdział 18. Katarzyna Jas, Kapitał społeczno-kulturowy Śląska Cieszyńskiego i jego wykorzystanie przez osoby starsze

Zobacz także:

CO DZIEN NAPRZÓD OTO MY
CO DZIEN NAPRZÓD OTO MY

AUTYZM PRZEŁOM W PODEJŚCIU
AUTYZM PRZEŁOM W PODEJŚCIU

MŁODZIEŻ MIĘDZY OCHRONĄ A RYZYKIEM WSPIERANIE ROZWOJU ORAZ POMOC...
MŁODZIEŻ MIĘDZY OCHRONĄ A RYZYKIEM WSPIERANIE ROZWOJU ORAZ POMOC...

SZKOŁA W ZREFORMOWANYM SYSTEMIE EDUKACJI ZADANIA DYREKTORÓW
SZKOŁA W ZREFORMOWANYM SYSTEMIE EDUKACJI ZADANIA DYREKTORÓW

AUTYZM A CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM
AUTYZM A CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM


PEDAGOG JAKO ANIMATOR W PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO

CZYTANIE DLA ROZWOJU WCZESNODZIECIĘCA NAUKA CZYTANIA
CZYTANIE DLA ROZWOJU WCZESNODZIECIĘCA NAUKA CZYTANIA

ROLA PEDAGOGA SZKOLNEGO W SZKOLNYM SYSTEMIE POMOCY
ROLA PEDAGOGA SZKOLNEGO W SZKOLNYM SYSTEMIE POMOCY


TRENING SŁUCHOWY

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery