Promocje
PO STRONIE PRAKTYKI SZKICE POLONISTYCZNE Z DYDAKTYKI SZKOLNEJ I AKADEMICKIEJ

PO STRONIE PRAKTYKI SZKICE POLONISTYCZNE Z DYDAKTYKI SZKOLNEJ I AKADEMICKIEJ

ISBN: 978-83-63768-26-3
Autor: KWIATKOWSKA M.
Wydawca: Sorus
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 200

Promocja

Cena: 37.80 26.50 zł

Wstęp



Część I

SZKOŁA I POPKULTURA



Literatura popularna w edukacji: zagrożenie, potrzeba, konieczność

Między upowszechnieniem a komercjalizacją • Obligacje szkoły a kierunki zmian kulturowych • Zagubiona tożsamość • Edukacyjna perswazja • Teksty „w życiu zanurzone” • O potrzebie „wstępnego neutralizmu aksjologicznego” • Pokazać istotę formuliczności • Podmiotowość ograniczona • Niebezpieczeństwa i możliwości wewnątrzszkolne • Uwarunkowania zewnątrzszkolne



Między chorałem, rockiem a hip-hopem

Przykład I: Tęsknota za chorałem •Przykład II: Już nie dystans a negacja • Bądźmy zatem krytyczni • Od chorału do rocka • W perspektywie hip-hopu



Szkoła a popkultura i „brak rdzenia tożsamości”

Muzyka ulicy • Jaka tożsamość? • Szkolne obrazy hip-hopu



Arystokracja a świat plebejuszy. O szkole i kabarecie nie tylko Starszych Panów

Wielorakie przeciwieństwa • Popularyzacja edukacji • Błyskotliwy żart i rechot półgłowków? • Dwa kabaretowe światy



O tekstach kultury popularnej w podręcznikach gimnazjalnych i praktyce edukacyjnej

Podręcznikowy obraz popkultury • Zdaniem uczniów





Część II

UCZNIOWIE I „ZDARZENIA LEKTURY”



O szkolnym odkrywaniu świata wartości (nie tylko Władysława Reymonta)

Edukacyjne kolizje? • Szkolny konkret • Co wybierali uczniowie? • Filozofia pracy • Jaka kultura? • Od miłości do buntu • Od przykładów do uogólnienia… • Pochwała edukacyjnego pomiędzy…



Między cogito a dubito. Uczniowska lektura tekstów Tadeusza Różewicza

Poznanie i motywacja • Przymus czy intelektualna przyjemność? • Czytelnicze perspektywy • Propozycje indywidualne • Spostrzeżenia i pytania



Polemiki, spory, prowokacje – starcia pokoleń literackich

Przykład I: Zrozumieć samego siebie • O co poszło? • Przykład II: Echo dawnych polemik? • Można inaczej



O podręcznikach polonistycznych dla szkoły średniej – stałe problemy

Nowe wzorce • Nowa i dawna szkoła • Nowa reforma – dawne rozwiązania





Część III

WOKÓŁ DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ



Mistrz czy nauczyciel?

Od kultury do edukacji • Nauka a teoria nauczania • Proces i metoda



Dydaktyka na studiach doktoranckich

Przesłanki merytoryczno-dydaktyczne • Założenia organizacyjne • Hospitacje – warsztaty – zaliczenie



Metodyka doktorancka – między tradycją akademicką a współczesną komunikacją edukacyjną

Możliwości i dydaktyczne bariery • Pokonywanie barier i opór dawnych przyzwyczajeń • Kolejne edycje programu i nowe zjawiska • Rola obrazu • Konsensus tradycji i współczesności • Wiedza gotowa, indukcja i dedukcja • W stronę proksemiki • Uniwersytet i kapitał społeczny

Bibliografia

Nota bibliograficzna

Indeks nazwisk



Adres tej strony: http://ksiegarniaonline.pls/s,details,uid,978-83-63768-26-3.html
© by ksiegarniaonline.pl 2006, Księgarnia przy Fredry Jagna Napruszewska-Balcerek