Spis treści
Część I
W kręgu rozumu i racjonalności
Agnieszka Lekka-Kowalik, Wartości pozapoznawcze jako wehikuł racjonalności nauki . 9
Andrzej Kapusta, Racjonalność, przekonania i epistemologia zaangażowana 27
Andrzej Kubić, Racjonalność kontekstualna kontra sceptycyzm semantyczny 37
Ryszard Wójtowicz, Dobro wspólne jako Wojtyliańska zasada racjonalizacji życia społecznego Kościoła . 49
Część II
W kręgu religii i religijności
Zbigniew Drozdowicz, Mity jako integralna część kultury 65
Remigiusz T. Ciesielski, Estetyka w doświadczeniu religijnym 83
Sławomir Sztajer, Świat religijnych znaczeń i jego transformacje . 93
Henryk Mruk, Refleksje o marketingu i Ewangeliach . 109
Ewa Stachowska, Konsumpcja a religia. Komercjalizacja sacrum we współczesnym świecie . . . . . . . 121
Eligiusz Lelo, Profaniczna użyteczność i święty erotyzm w filozofii Georges’a Bataille’a 149