Wstęp. Po stronie uczniów, nauczycieli i dydaktyków
Część I
W POLSCE I NA ŚWIECIE
O roli uniwersyteckich mistrzów, dydaktyce i świecie wartości
Polonistyczny regres albo zawężanie uczniowskiej i nauczycielskiej swobody
Jeden uczeń, dwie szkoły – refleksje o edukacji w Polsce i poza jej granicami
Część II
SZKOLNA WSPÓLNOTA DYDAKTYCZNA
„Zakryte – odkryte”, o związkach akademickich praktyk badawczych i szkolnych
doświadczeniach poznawania nie tylko lokalności
Stare obrazy i nowe fotografie a dydaktyczne ożywianie także kulturowego archiwum
„Kulturowe DNA” – permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne
Zdaniem uczniów – od starożytnych wzorców osobowych do „obrony polityczności
edukacji polonistycznej”
Jak Wokulski dotarł do Poznania? Uczniowskie odkrywanie Lalki nie tylko w trakcie
pandemii
Krótkie wprawki pisarskie, czyli coś więcej niż praktyczna stylistyka
Zakończenie. Uczniowskie postscriptum
Nota bibliograficzna
Indeks osobowy
Summary. Appreciating School. Didactic Theory and Methodological Practice