Od redaktorek tomu
Marta Syma Al Azab-Malinowska
W poszukiwaniu języka rodziny – użyteczność podejścia jakościowego do narracyjnych
badań nad rodziną
Emilia Wieczorek
Struktura procesu badawczego w pedagogice
Jakub Adamczewski, Katarzyna Sasiak
Psychopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy
pedagoga i psychologa szkolnego
Magdalena Biela
Perspektywy postrzegania macierzyństwa i gotowość do zmiany kobiet przebywających
w zakładach karnych
Agnieszka Nymś-Górna
Sytuacja osób z problemami zdrowotnymi w izolacji penitencjarnej a możliwości
resocjalizacyjne
Monika Bieńkowska
Zachowania ryzykowne dziewcząt w okresie adolescencji na przykładzie Domu
Opiekuńczo-Wychowawczego im. Bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu
Daria Wrona
Cosplay a tożsamość negatywna
Marlena Kaźmierska
Choroba przewlekła – problem czy wyzwanie (w ujęciu socjopedagogicznym)
dla nastolatka i jego rodziny?
Alicja Ławiak
Nieśmiałość jako bariera komunikacyjna. Implikacje dla praktyki pedagogicznej
Aleksandra Karoń
Stereotypy w matematyce – prawda czy mit?
Beata Iwanicka
Znaczenie języka migowego dla społeczności osób głuchych w kontekstach edukacyjnych
i komunikacyjnych
Kamil Wnuk
Esej trickstera i edukatora edukacji kulturowej
Anna Michniuk, Agnieszka M. Barwicka
Wyzwania polskich nauczycieli w czasie pandemii COVID-19
Ewelina Milart
Uwagi i spostrzeżenia wokół kompetencji cyfrowych młodzieży akademickiej
Agnieszka Nymś-Górna
O roli mediów w aspekcie kształtowania się relacji między rodzeństwem
Elwira Litaszewska
Projektowanie kariery metodą design thinking – wyzwania i możliwości praktycznego
zastosowania
Ewelina Szczechowiak
Obraz szkolnictwa zawodowego w opinii publicznej
Emilia Wieczorek
Polska szkoła na obczyźnie i dylematy tożsamości
Agata Trębacz
Nowy paradygmat postępowania diagnostycznego w zaburzeniach dźwiękowych realizacji
fonemów o etiologii obwodowej
Justyna Mrozek
Wolność, seks i narkotyki, czyli o wychowaniu w amerykańskich komunach hipisowskich
Anna Wojewoda
„Powietrza! Światła! Przestrzeni! Dla dzieci warszawskich!” Ogrody dziecięce
im. W.E. Raua w Warszawie – początki funkcjonowania
Jakub Adamczewski
Förskola, czyli znaczenie wychowania przedszkolnego w Szwecji
Michalina Kasprzak
Wybrane konteksty pedagogiczne w procesie wspierania i rozwijania twórczego potencjału
dzieci na przykładzie funkcjonowania instytucji wsparcia dziennego
Maciej Zychowicz
Graninfluencerzy jako przykład zaangażowania się seniorów w usieciowioną kulturę
Marta Nowak, Emilia Wieczorek
Zmiany w sposobie nazywania istot w literaturze fantasy na przykładzie nazw: hobbit,
krasnolud i elf
Jakub Adamczewski, Joanna Płonka
School stress experienced by adolescents and stress management (coping) strategies.
Theoretical considerations