Księgarnia przy Fredry


SFATENU/NASZ JĘZYK PODRĘCZNIK DO NAUKI JĘZYKA HEBRAJSKIEGO

SFATENU/NASZ JĘZYK PODRĘCZNIK DO NAUKI JĘZYKA HEBRAJSKIEGO

ISBN: 978-83-64870-01-9
Autor: -
Wydawca: Blue Bird
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 264

Cena: 59.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

„Książka „Sfatenu / Nasz język” jest reprintem czwartego wydania elementarza hebrajskiego, datowanego na jesień 1913. Można przyjąć, że elementarz ten został napisany niewiele ponad dwadzieścia lat po założeniu przez Eliezeraben Jehudę, twórcę współczesnego języka hebrajskiego, towarzystwa Tchijat Jisrael („Wskrzeszenie Izraela”). Towarzystwo owo stawiało sobie za cel odnowienie języka, którego przez wiele wieków używano niemal wyłącznie w liturgii i literaturze religijnej, oraz edukację młodzieży.
„Sfatenu” nie był pierwszym polskim elementarzem do nauki hebrajskich liter, mimo to zajmuje wśród tych podręczników pozycję wyjątkową. Słowa, które padają w autorskim wstępie, są rzetelne, a elementarz może być z powodzeniem używany również i dziś. Pragnąc, by niniejsza publikacja nie stanowiła jedynie ozdoby bibliofilskiej półki, wzbogaciliśmy reprint o współczesny dodatek. Znajdą w nim Państwo transkrypcję elementarza wraz z tłumaczeniem i objaśnieniami gramatycznymi. Tę część graficznie opracował artysta Ryszard Kajzer, atrakcyjnie ubarwiając ją nowatorsko zaprojektowanymi literami hebrajskimi.
Niniejszy elementarz jest znaczącym źródłem wiedzy o epoce, w której powstał. Jego kart nie zapełniają modelowo grzeczne dzieci, lecz dzieci prawdziwe, również te niegrzeczne i realizujące szalone dziecięce pomysły. Autorzy nie wychowują czytelników na siłę, moralizatorstwa jest niewiele. Nie cofają się przed nazywaniem rzeczy po imieniu – niejednokrotnie używają słów „głupi” (aż 3 synonimy!) i „zły”. Obok krawca i szewca pojawia się – zgodnie z ideałem syjonistycznym – rolnik, a wraz z nim zwierzęta gospodarskie i narzędzia przeznaczone do pracy na roli. Syjonizm par excellence ograniczony jest do dwóch ostatnich czytanek. Elementarz zamyka kilka codziennych modlitw – to najbardziej oczywiste zastosowanie nabytej właśnie umiejętności czytania po hebrajsku.
Na okładce, obok chłopca, pojawia się również dziewczynka czytająca książkę. To, co zgodne ze współczesną wrażliwością, nie było w żydowskiej książce sto lat temu takie oczywiste. Choć dziewczynki przewijają się przez karty elementarza w liczbie mniejszej niż chłopcy, to są one nie tylko ładne i dobre, ale bywają i mądre. Szanowni czytelnicy, życzę Wam przyjemnej lektury.”

Małgorzata Kordowicz

Zobacz także:


GRAMATYKA DLA PRAKTYKA 978-3-9822528-9-6

NAUCZANIE JĘZYKA ROSYJSKIEGO STUDENTÓW FILOLOGII ROSYJSKIEJ CZ.2
NAUCZANIE JĘZYKA ROSYJSKIEGO STUDENTÓW FILOLOGII ROSYJSKIEJ CZ.2

TEN, TA, TO
TEN, TA, TO

JĘZYK KLUCZEM DO KRAJU
JĘZYK KLUCZEM DO KRAJU

RUSSKIJ JAZYK 1.1
RUSSKIJ JAZYK 1.1

WIELKI SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI
WIELKI SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI

NUOVO PROGETTO ITALIANO 2A 978 960 7706 75 1
NUOVO PROGETTO ITALIANO 2A 978 960 7706 75 1

SKUTECZNOŚĆ NAUCZANIA CUDZOZIEMCÓW JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO
SKUTECZNOŚĆ NAUCZANIA CUDZOZIEMCÓW JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO


POLISH-SWEDISH TRANSLATION

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0.00 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery