Gry komputerowe i wirtualny świat, który kreują, stają się symbolem nieuchronnych zmian modyfikujących aktywność ich użytkowników, zwłaszcza dzieci i młodzieży.
Publikacja dla nauczycieli zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o współczesnych mediach oraz wykorzystaniem Internetu do prowadzenia zajęć metodą immersyjno-medialną
- kto buduje naszą rzeczywistość?
- czy Internet staje się globalną świadomością i co z tego wynika?
- jak wykorzystać "zanurzenie" (immersję) w sieci Internet do zaangażowania uczniów w proces uczenia się, czyli odwrócenie ról nauczyciela i ucznia (metoda immersyjno-medialna)
Celem książki jest ukazanie innego oblicza Internetu: nie bezdusznej, stechnicyzowanej przestrzeni, lecz miejsca służącego wymianie społecznej, pełnego ludzi gotowych otaczać się wzajemną troską i służyć pomocą tym, którzy jej potrzebują.
Zadaniem rozprawy jest opis i analiza sposobów funkcjonowania edukacji telewizyjnej w kształceniu polonistycznym w szkole ponadgimanzjalnej oraz próba wskazania obszarów jej możliwej obecności w nauczaniu języka polskiego.
Spis treści